Tokrat na menuju: slow carb

Če vam rečem, da se da uspešno shujšati tudi brez aerobne vadbe, boste rekli, da blodim? Ali pa da je prehrana ključnega pomena? Da je sadje prej naš sovražnik kot najboljši prijatelj? Ali da so maščobe čisto prijazne žvavce? Širim krivo vero? Morda. A zelo nerad govorim na pamet. Znanost in praksa, glej ga zlomka, zgornje trditve (presenetljivo?) potrjujeta.

Bom poskušal biti kratek in jedrnat, enkrat za spremembo. Če ste že prebirali ta blog, potem vam je znano, da že kako leto tako ali drugače eksperimentiram s paleo prehrano in njenimi različicami. Zakaj pravim temu eksperiment? Ker imam vmes še vedno obdobja, ko se veselo spozabljam z OH-ji. Ok, nekaj od tega tudi za znanost, namreč preučiti negativne posledice nažiranja s cukri in žitaricami sem želel preizkusiti tudi sam na sebi. Nekaj pa, priznam, tudi zaradi malomarnosti. Zato še vedno iščem in raziskujem predvsem pa ugotavljam, kateri od prehranskih režimov je dolgoročno vzdržen, hkrati temelji na paleo ali primal principih oz. jim je blizu, pa da tudi omogoča zmanjšanje telesne maščobe. Brez nepotrebnega cardio dela.

Režim, ki ga trenutno preizkušava z Igorjem bi lahko bil tista prava stvar. Slow carb se ji reče. Prvič sem nanj naletel v knjigi Tima Ferrisa, 4 hour body, kasneje tudi na njegovem blogu. Bolj preprosto ne bi moglo biti: 6 dni na teden ješ striktno po metodi, samo meso, ribe, zelenjavo, jajca, oreške in stročnice (slednje so počasno delujoči OH in so namenjene temu, da človek dobi dovolj energije). Znotraj teh kategorij so vse kombinacije dovoljene, vse začimbe kajpak tudi. Voda je pijača številka ena, pa čaji, kava, kakšen kozarec vina ali celo cocacola zero. Poglavje iz zgoraj omenjene knjige, ki zelo preprosto opiše smernice in “pravila” najdete tudi na tem naslovu.

Sedmi dan, in to je najboljši del pri vsem skupaj, pa je “grešni dan”. Takrat se lahko do bruhanja prenaješ vseh OH-jev, ki si jih morda sanjal čez teden. Mar ne vpliva to negativno na izgubo teže in počutje? Na prvo žogo že nekoliko, a zelo hitro se krivulja porabljanja maščobe spet obrne navzgor. Še več, z OH šokom poskrbiš, da se zaradi slow-carb prehrane metabolizem ne upočasni in da se maščobe kurijo še najprej pospešeno, hkrati pa zadovoljiš mentalno potrebo po sladkorjih. In se tudi ostalih 6 dni lažje držiš striktnega načrta. Z nekaj triki škodo na grešni dan lahko tudi uspešno omejiš, vse piše tudi v poglavju knjige iz zgornjega linka.

Nutricionisti in pristaši zdravega življenja bodo sedaj seveda dvignili glas. Posebej še ob tem, da eliminiramo sadje iz naše redne prehrane. Sadje, ki je že dolgo na piedestalu, morda sploh ni tako pomembno, kot smo si predstavljali. Zakaj? Ker vitamine in minerale, zaradi katerih je sadje tako cenjeno, v veliko večjih količinah dobimo tudi v drugi hrani. Porcija jetrc namreč zaleže za zaboj jabolk. Ne verjamete? Tale članek vam bo morda odprl kako novo obzorje.

Da ne bomo samo jedli, hodiva midva sedaj tudi 1-2x teden tudi na fitnes, na enostavno krožno vadbo. Pa da vidimo, če se bodo maščobe kurili še hitreje. Dober tek!

5 Comments »

Rollback on maj 19th 2011 in paleo, zdravje

5 Responses to “Tokrat na menuju: slow carb”

  1. Ečo responded on 19 maj 2011 at 13:56 #

    Preverjeno deluje. V treh mesecih več kot 10 kg. Počutje pa enkratno. OH so na mojem jedilniku zgolj vsak teden enkrat in nič več.

  2. Damjana responded on 19 maj 2011 at 20:36 #

    Jaz sem pa danes naredila kruhke iz stročnic: zmiksana kuhana gorska mineštra (samo gosti del)+riževa moka+sol. Oblikuješ tanke kruhke in pečeš v ponvi nekaj minut na vsaki strani. Dalo bi se tudi čisto brez riževe moke = paleo approved 😉

  3. Rollback responded on 19 maj 2011 at 20:58 #

    Ečo, sm te vidu na lastne oči in si lep dokaz, da tudi pri ultra tekih deluje!

    Damjana, se priporočam še za kakšen recept :)

  4. Tatjana responded on 10 jun 2011 at 04:20 #

    Tudi jaz lahko potrdim, da deluje :)

  5. Uros responded on 03 feb 2012 at 23:17 #

    OOO wau. Kakšna dobra objava. En novi navdušenec nad to stranjo, njenim ustanoviteljem in celotno vašo družbo. Cisto ste mi glavo zmešali z maratoni, različnimi prehranskimi nasveti, metodati, pozitivo katera preveva tale blog, ter z zanimivi in super berljivimi objavami.
    Sam počasi zapuščam svet MONOVEGETERJANCA in se trenutno knjižno spoznavam z različnimi drugimi prehranskimi vrstami. Zanima me MONTIGNAC ter PALEO. Paleo sploh, saj gre skupaj z mojim prepričanjem, čimbolj naravno ter tako kot je že od nekdaj bilo. Simple.
    Tudi ta zadeva, 6 dni ješ po pravilniku, 7 dan za užitek. Eno in drugo mi odgovarja, saj se tudi trenutn držim nekakšnih prehranjevalnih navad, z drugim delom pa se strinjam, ker v meni vre socialistični otrok, ter nekdo kateri rad doma peče in hladi sladice. V naši družini sva obadva moška navdušena sladkosneda, a kot mlad in moderen fant :), sem poskrbel da se je “tastari” nalezel zdravih priprav sladic. Tako da oča sedaj tudi menjujejo cuker z drugimi sladili, ter da namesto 3kile putra, da 1kilo putra, al pa to nadomestimo z kakšnim avokadom, banano. No, možnosti so neskončne, pa ne bi rad spet flancal v 3 dni 😀
    Se verjetno že vidi, koliko mi nekaj sladkega a zdravega pomeni.
    Vse drugo uravnam z zelenjavo,oreščki,čaji…

    Lep večer še naprej, pa upam da bomo še dosti porekli in da se bom lahko učil od vseh vas!

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply